Nöral Terapi

Nöral Terapi Nedir?

Nöral terapi aynı zamanda nöral tedavi olarak da adlandırılır. İyileşmesi için bedenin network ağına uyarıcı ve düzenleyici etki uygulanması manasına gelir. Tüm bedeni kaplayan network otonom sinir sistemidir ve bu, kablo gibi sinirlerden meydana gelmez. Hücrelerin elektriksel potansiyeli, hücreler arası sıvı ve sinirlerden oluşan bir sistem mevcuttur.

Nöral terapi uygulamasıyla otonom sinir sistemi düzenlenmektedir. Bozucu alanlardaki olumsuz uyaranlar nötralize edilmektedir. Pek çok hastalığın ve geçmeyen ağrıların temelinde otonom sinir sisteminde meydana gelen bio-elektriksel hasarlar bulunmaktadır. Yaşam oyunca geçirilen mikrobik hastalıklar, kazalar, ameliyatlar, fiziksel ve psikolojik travmalar ve daha başka etkenler bio-elektriksel sorunlu alanlar meydana getirebilmektedir.

Dişimiz çürüdüğünde, bademciğimiz iltihaplandığında, sezeryan gibi bir ameliyatta veya diş tedavisi olduğumuzda o bölgenin iletişim ağı etkilenmektedir. Yaşam boyu kalıcı olabilen bio-elektriksel hasarlar meydana gelebilmektedir. Bozucu alan adı verilen bu bölgelerin cildine nöral terapi uygulanabilmekte ve bu sayede iletişimdeki bozukluklar giderilebilmektedir.

Bir enjeksiyon tedavisi olarak da algılanabilen nöral terapide temel amaç iğneyle ilaç zerk etmek değildir. En önemli tedavi edici özelliği hekime bozucu alan yaklaşımı kazandırmasıdır. Bu sayede hastalığın kaynağını bulma yönünden büyük artı sağlamaktadır.

Nöral Terapi Seansları Nasıl Olur?

Antalya nöral terapi seansları hastanın durumuna göre 4-6 seans uygulanmaktadır. Seans aralıkları 3 ila 5 hafta arasında değişmektedir. Uzman ekiplerimiz tedavi yöntemini kişiye özel planlamaktadır. Onarıcı bir tedavi olduğundan hızlı etki göstermez ve etkileri 2-3 seanstan sonra görülmeye başlar. 1 yıl içindeyse etkileri en üst seviyeye ulaşır.

Nöral Terapi Nasıl Uygulanır?

Antalya nöral terapi genellikle ilaç tıbbının çözüm bulamadığı, çaresiz kalan hastaların tercih ettiği tedavi yöntemidir. Hasta ya da hasta yakınlarından birisi nöral terapiyle tanıştıktan sonra yeni bir durum geliştiğinde tedavi ilk tercih olarak tercih edilebilir.

Nöral terapi hamile ve emziren annelere uygulanabilmektedir. Şeker, tansiyon ve kalp vb. hastalıklarda, bu hastalıklarda kullanılan ilaçların tedavisiyle birlikte uygulanabilir. Kan sulandırıcı ilaç kullananlarda bazı uygulamalarda dikkatli olunmalıdır.

Nöral terapi iğne, sinir tedavisi ve enjeksiyon kelimelerini içerir. İğneler sinire uygulanmaz. Otonom sinir sistemi her yerde bulunur. Tedavinin amacı uyarım sağlamak olup enjeksiyonlar uyarım amacıyla yapılmaktadır.

Antalya nöral terapi uygulamalarında genellikle cilde yapılan küçük iğneler yeterli gelmektedir. Yine bütün organlara, vücuttaki tüm yaralara ve ameliyat izleri üzerine uygulanabilir. Uygulamada kullanılan iğneler bir yere ilaç zerk etmek tarzında olmayıp amaç, otonom sinir sisteminde olumlu uyarım oluşturmadır. Bütün nöral terapi disiplini içinde daha farklı derin iğneler olabilse de genellikle derin iğneler çok daha ileri hasta gruplarında uygulanabilmektedir.

Nöral terapinin bir iğne tedavisi olarak algılanması hatadır. Uygulamalar, ciddi iğne fobisi olanlarda dahi çok rahat uygulanabilmektedir. İğneler sinire yapılmamakta, cilde yapılmaktadır. Kısa etkili olan lokal anesteziğin bio-elektriksel etkisinden istifade edilmektedir.

Nöral Terapi Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Nöral terapi birçok farklı hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Özellikle klasik tıbbın yetersiz kaldığı, uzun süreli, geçmeyen ağrılarda oldukça etkilidir. Hormonal bozukluklardan sistemik bazı hastalıklara kadar çok pek hastalıkta etkilidir. Genel sağlık için de koruyucu etkiye sahiptir. Bu açıdan nöral terapi uygulamalarının iyi geldiği başlıca hastalıklar şunlardır:

• Migren
  • Gerilim tip baş ağrısı
  • Küme baş ağrısı
  • Trigeminal nevralji
  • Fibromiyalji (yumuşak doku romatizması)
  • Bel-boyun-sırt ağrısı
  • Fıtıkları
  • Omurga kireçlenmeleri
  • Zona ağrısı, nöropatik ağrı, sinir travmaları gibi tüm nevraljilerde
  • Tüm baş ağrıları
  • Baş dönmesi (vertigo)
  • Kulak çınlaması (tinnitus)
  • Meniere hastalığı
  • Yüz felci (periferik fasiyal paralizi)
  • Karpal tunel sendromu (el bileği sinir sıkışması)
  • Ulnar oluk sendromu
  • Diğer nörolojik hastalıklarda
  • Hormonal bozukluklar
  • Adet düzensizlikleri,
  • Erken menopoz
  • Tiroit hastalıkları
  • Vücutta ameliyat izleri
  • Tonsillit gibi sık yenileyen enfeksiyonlar
  • Diz, tendinit, omuz ağrısı, spor yaralanmaları
  • Fibromiyalji ve diğer romatizmal hastalıklar
  • Panik atak ve depresyon gibi ruhsal hastalıklar
  • Kronik kabızlık tedavisi
  • İrrtabl kolon sendromu, ülseratif kolit ve crohn gibi bağırsak hastalıklarını tedavisi
  • Yüz felci tedavisi
  • Trigeminal nevralji tedavisi
  • Spor yaralanmaları tedavisi
  • Vücudun toksinlerden arındırılması
  • Anti-aging (yaşlanmanın önlenmesi)

Dolayısıyla nöral terapi ağrı tedavilerinde, nörolojik rahatsızlıklarda ve daha pek çok hastalıkta kullanılabilmektedir. Bu hastalıkların tedavisinde hiçbir zaman tek başına başarı garantisi verilmese de hem mevcut hastalıkların üstesinden gelmede hem de etkilerini azaltmada oldukça etkilidir. Bunun için uzman doktor eşliğinde nöral terapi uygulaması yapılmalıdır.

Nöral Terapi Hangi Durumlarda Yapılmaz?

Nöral terapi refleks tedavileri arasında en etkin sonuç verenlerden birisidir. Bir hastalığın ne zaman, nasıl ve ne şekilde ortaya çıktığının tanısını koymak için çok önemlidir. Uygulama, iki temel mekanizmayla çalışan uygulamada ilk olarak rahatsızlığın uzandığı omurga bölümüne anestezik madde enjeksiyonu uygulanır. Lokal anestezi özellikle de ağrı yapan eklem içi bölgelerine, cilt altına ve kas dokusuna yapılır. Uygulamalarda daha çok küçük insülin iğne uçlarıyla yapılmaktadır.

Bazı durumlarda nöral terapi yapılmaması gerekir. Myastenia gravis, Parkinson ve multiple skleroz hastalarında nöral terapi uygulanmaz. Yine Kalp yetmezliği, II. ve III. derece AV kalp bloğu olan hastalarda, pıhtılaşma bozukluğu olan hastalarda, maling hastalığı olanlarda, ruhsal hastalığı olanlarda terapi yapılmamalıdır. Akut cerrahi endikasyonu olanlarda, aspirin gibi kan sulandırıcı ilaç kullananlar da nöral terapi yapılmaması gerekir. Fakat ilaç1 hafta süre ile bıraktırıldıktan sonra nöral terapi uygulanabilir. Troid için atom tedavisi alan hastalarda 6 ay, troid sintigrafisi çektiren hastalarda da 1.5 aydan önce nöral terapi uygulanmamalıdır.

Nöral terapi merkezimizde başarıyla yapılmaktadır. Gerekli değerlendirme ve muayeneler sonunda uygulama planlaması yapılmakta ve en modern biçimde, kişiye özel tedavi çözümleri uzmanlarımızca geliştirilmektedir.