Kupa Terapi Ve Hacamat

Kupa Terapi Nedir?

Kupa terapi diğer bir ismi ile Hacamat bilinen en eski tedavi yöntemlerinden birisi olmaktadır. Eski zamanlardan günümüze dek gelebilen kupa terapi; dilimize “Hacamat” olarak geçmektedir. Kökü itibari ile Arapça bir kelime olan “Hijamah” kelimesi “emmek” anlamına gelen “hacm” kökünden gelmektedir. Eski uygarlıkların en bilinenlerinden olan Mezopotamya, Çin, Babil ve Mısır gibi kültürlerde kupa terapi, günümüze kadar uzanan ve etkin bir tedavi yöntemidir. Kupa terapi (Hacaamat); daha çok Müslüman ülkelerde tercih edilir. Hz. Muhammed'in ayın belirli dönemlerinde önerdiği Hacamat; vücutta bulunan kirli kanın belirli yerlere bir kupa yardımı ile toplanarak, cilt üzerinde ufak kesiler ile çekilmesi işlemidir. Kupa terapisi yöntemi ile vücutta bulunan zararlı toksinlerin kandan dışarıya atılması sağlar ve hücrelerinizin yenilenmesi olanak sağlamaktadır.

Kupa Terapi (Hacamat) Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Kupa terapi, genellikle sırt, omuz ve kafa bölgelerinde uygulanmaktadır. Derinin üzerinde bir kesi oluşturulur ve vücuttaki kirli kan kupalar yardımı ile emilerek dışarı atılır. Kupa terapi (Hacamat) bir tamamlayıcı ve destekleyici tedavi yöntemi olarak bilinmektedir. Hacamat, uygulanmadan önce birtakım rutinlerin yerine getirildiği bir tedavi yöntemidir. Kupa terapi öncesinde belli miktarda bir açlık seviyesinde (3-4 saat) olunması gerekir. Uygulama yapılacak alanlar kişilerin sahip oldukları rahatsızlıklara göre belirlenmektedir. Kupa terapi sırasında bistüri denilen bir alet ile derin olmayan deri üzerinden kesiler yapılır. Her seferinde hijyenik bir şekilde kullanılan kupalar ile vakumlanarak derinin altındaki kirli kan vücuttan çekilerek dışarı atılmaktadır. Gerekli görüldüğü kadar bu işlem tekrarlanır ve bölgedeki kan akışı durana kadar kupalar bekletilir. Daha sonra uygulama yapılan bölge hijyenik bir biçimde temizlenmekte ve pansuman edilmektedir. Hacamat (kupa terapi) tedavisi yaklaşık olarak 45 dakika sürmektedir.

Kupa terapi sonrası ılık sirkeli su veya ballı şerbet içilmesi uygun görülmektedir. Uygulama sonrasında en az 2 saat yemek yenmemeli ve uyunmamalıdır. 12 saat geçtikten sonra duş alınabilmekte ve yaklaşık 3 gün hayvansal gıda tüketilmemelidir. Hacamat sonrası 24 saat cinsel ilişki, spor ve yorucu fiziksel işlerden kaçınılmalıdır.

Kupa Terapi’nin Faydaları Saymakla Bitmez!

Kupa terapi, sadece vücuttan kirli kanın atılması için yapılan bir uygulama değildir. Çok eski zamanlardan bu yana sağlıklı olmak amacı ile hastalıkları tedavi etme noktasında da tamamlayıcı bir uygulama olmaktadır:

• Bağışıklığı güçlendirir.
  • Kan akışını düzenler.
  • Ağrıları gidermede oldukça etkilidir.
  • Vücutta biriken toksin maddelerin vücuttan atılmasını sağlar.
  • Tembelliği azaltarak daha enerjik hissedilmesini sağlar.
  • Tansiyonu dengeler.
  • Bel ve boyun fıtığı gibi hastalıkları tedavi etmede tamamlayıcı bir uygulamadır.
  • Metabolizmayı düzenler.
  • Bağırsağın işlevsel bozukluklarında ve bağırsak hastalıklarının tedavisinde etkilidir.
  • Vücuttaki iltihaplanma sorunlarını giderir.
  • Kronik hastalıkları tedavi etmede etkilidir.
  • Baş ağrılarını azaltır.
  • Kas sistemi hastalıklarında başvurulur.
  • Romatizma kaynaklı hastalıkların tedavisinde iyileşme sağlar.
  • Stres ve anksiyete üzerinde son derece belirgin ve olumlu etkileri vardır.