Mezoterapi Nedir? Hangi Durumlarda Uygulanır?

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi; ciltte yaşın ilerlemesi durumunda yaşlanmaya bağlı olarak ortaya çıkan etkileri yok etmek amacı ile vitamin ve minerallerin deriye enjekte edilme tekniği ile yapılan onarıcı bir uygulamadır. Zamanla, özellikle yaşlanmaya bağlı olarak kişilerin cildinde oluşan kırışıklık ve sarkma gibi belirtilerden memnun olunmayan durumlarda ve saç dökülmesi noktasında olumsuzluklar yaşayan her kişiye uygulanabilmektedir. Cilt, bir yaş sınırına kadar ihtiyacı olan bileşenleri kendiliğinden üretebilmektedir. Ancak ilerleyen yaştan sonra cilt, bu bileşenleri eskisi gibi üretemediği için ciltte çeşitli deforme görünümler meydana gelmektedir. Mezoterapi ile cilt hücrelerinin yenilenerek cilt altında bulunan protein bileşenlerinin yenileyici özellikleri ortaya çıkarılarak cildin yenilenmesini sağlanmaktır.

Mezoterapi, bütün bu yaşanan süreçlerin etkilerini ve cildin yaşlanmasını yavaşlatmaktadır. Aynı zamanda cildin yenilenmesini hızlandıran dermatolojik bir yenilenme yöntemi olan mezoterapi; çoğunlukla derinin alt kısmına enjekte edilerek uygulanmaktadır.

Günümüzde sıkça edilen teknikleri ise lokal anestetik kullanım ve mikroenjeksiyon teknikleri olmaktadır. Mezoterapi; yüz mezoterapisi (mezolift) ve saç mezoterapisi olmak üzere de çeşitli şekilde uygulanmaktadır. Mezolifting işleminde derinin içerisine enjekte edilerek yapılan doğal bileşenler ile derinin üst ve alt tabakasında bulunan dokunun kendini yenilemesi sağlanır. Saç mezoterapisinde ise saç köklerinin yeniden canlandırılması sağlanmakta olup saç kökleri yeniden beslenerek sağlıksız saç yapısı onarılmaktadır. Son yıllarda mezoterapi etkili bir estetik yöntem olarak büyük bir oranda tercih edilmektedir.

Mezoterapi Nasıl Uygulanır?

Mezoterapi öncesi cilt temizlenmeli ve işleme hazır hale getirilmelidir. İşlem sırasında herhangi bir ağrı hissedilmemesi için lokal anestezik içerikli krem uygulanmaktadır. Uygulama yapılacak olan alana iğneler ile cildin yenilenmesini sağlayan ilaçlar enjekte edilmektedir. Her kişiye göre değişiklik gösteren karışımların enjekte edilmesi ile cildin kolajen yapma kapasitesi artırılmaktadır. Mezoterapi seansları kişilerin ihtiyaç duydukları periyotlarla uygulanarak genellikle 3 ya da 6 seans halinde uygulanmaktadır.

Mezoterapi işleminin uygulanması yaklaşık 15 dakikadır. Seanstan sonrası kişi, kısa süre içerisinde gündelik yaşamına geri dönebilmektedir. Mezoretapinin hamilelerde, emzirme döneminde olanlarda, şeker hastalığı ve kanser tedavisinde olan kişilerde içeriğindeki çeşitli bileşenler sebebi ile alerjisi olan kişilerde de uygulanması doğru bulanmamaktadır.

Mezoterapi sonrası hafif ağrılar gözlenebilir ancak bu yenileyici uygulama çoğunlukla ağrısız bir uygulama olmaktadır. Mezoterapi sonrasında 1 gün boyunca uygulama yapılan bölge yıkanmamalı ve uygulama sonrası güneş ışınlarına maruz kalınmamalıdır. Mezoterapi işleminde fiyat aralıkları uygulanacak olan tedavi alanlarına, kişilerin ihtiyaçlarına, uygulama yapılan kliniğin kalitesi ve doktorun uzmanlığına göre değişiklik göstermektedir.

Mezoterapinin Etkin Olduğu Alanlar

Mezoterapi birçok alanda fayda sağlayan bir uygulama olmaktadır. Mezoterapinin sıkça uygulandığı alanlar şu şekildedir:

• Yaşlanma etkileri
  • Kırışıklık ve sarkmalar