Nöral Terapi Nedir? Yararlı Olduğu Hastalıklar Nelerdir

Nöral terapi, enjeksiyon tekniği ile lokal anestezi yöntemi uygulanarak otonom sinir sistemini etkileyerek vücudun kendini iyileştirme kabiliyetini etken hale getiren ve birçok hastalıkta kullanın tedavi yöntemidir. Vücudun yapması gereken iyileştirme işlemi gerçekleşmediğinde başvurulan nöral terapi ile otonom sinir sistemi düzenlenmektedir. Nöral terapi uygulamasında amaç, vücut fonksiyonlarını düzenlemek ve kontrol etmektir.

Nöral terapi, vücudun kendi kendine çalışması ve onarması gereken ancak birtakım fonksiyonel özelliklerde bozulmalar görüldüğü için bu iyileştirme etkilerinin görülemediği durumlarda sorunların ortadan kalkmasını sağlayarak hastalıkların oluşmasını engellemektedir. Bu açıdan bakıldığında nöral terapi; hastalıkları önleyen ve aynı zamanda vücudun işleyişini düzenleyici ve kalıcı bir tedavi yöntemi olmaktadır. Nöral terapi hem hastalıklarla mücadelede hem de vücudun esas sahip olması gereken sağlıklı durumun korunmasında oldukça etkin kullanılan bir tedavi yöntemidir. Almanya’da 1940’lı yıllarda uygulanarak başlanan ve Avrupa’da yaygın bir şekilde uygulaması yapılan kalıcı bir tedavi yöntemi olmakla birlikte aynı zamanda da olumlu etkileri yoğun oranda görülen bir koruyucu hekimlik yöntemidir.

Nöral Terapi Nasıl Uygulanır?

Nöral terapi, otonom sinir sistemini kaynaklı hastalıkların tanı ve tedavisinde uygulanmakta olan tıbbi bir yöntem olmaktadır. Nöral terapi, tedavi edilemeyen birçok hastalığın altında otonomik sinir sisteminin fonksiyon bozukluklarının yattığını savunan ve etkin sonuçları olan bir düzenleyici tedavi biçimidir. Nöral terapide lokal anestezik yöntem ile cilt altı, vücuttaki yaralanmaların olduğu bölgelere ve ameliyat izlerine, eklem içerisine ve ağrıların yoğunlukta olduğu aynı zamanda akupunktur noktalarına uygulama yapılmaktadır. Enjeksiyon sinir içerisine uygulanmaz. İşlem sırasında genellikle ince uçlu ve tek kullanımlık iğneler kullanılmaktadır. Nöral terapi ortalama 7-10 gün ara ile uygulanmaktadır. Tedavi süresi ve seans sayılarının belirlenmesi kişiden kişiye değişiklik göstermektedir.

Nöral Terapinin Ortaya Çıkışı

Nöral terapinin yapısını ve uygulama tekniğinin ana yapısını, vücudun sinir sisteminin bütün fonksiyonları etkilediği düşüncesi oluşturmaktadır. 1800’lü yılların sonlarında Almanya’da yaşayan Rus fizyolog olan Ivan Petrov tarafından ortaya atılarak düşüncesi geliştirilmiştir. Özellikle ilerleyen yıllarda 1940’larda Ferdinand ve Walter Huneke isimli doktorlar bu tedavi yönteminin düşüncesini daha geliştirdiler ve hastalıkların tedavi edilmesinde kullanmaya başladırlar. Bu yöntemle vücutta kalıcı iyileşme sağladıklarını, yaptıkları uygulamalar ile göstermiş oldular. Özellikle uzunca bir süredir Almanya, Fransa, İsviçre ve Avusturya’da da kullanılmakta olan nöral terapi ile herhangi bir yan etki olmaksızın doğal ve kalıcı sonuçlar elde etmek mümkün olmaktadır.

Nöral Terapinin Etkili Olduğu Hastalıklar

Nöral terapi hemen hemen her hastalıkta kullanılabilen bir tedavi yöntemidir:

• Migren
  • Trigeminal nevralji
  • Fibromiyalji
  • Bel, boyun ve sırt ağrıları
  • Huzursuz bacak sendromu
  • Demanslar