Ozon Terapi Nedir?

Ozon, oldukça yoğun oranda dezenfektan özelliğine sahip olan gaz halinde ve kendine has bir kokuya sahip olan bir moleküldür. Ozon gazının kullanılması ile oluşturulan tedavi yöntemi ile günümüzde pek çok hastalık tedavi edilmektedir. Ozon terapi ile vücudun direnci arttırılmakta ve bağışıklık sistemi güçlendirilmektedir. Aynı zamanda ozon terapi, genellikle tıbbi tedaviler esnasında yardımcı olarak tamamlayıcı ve yenileyici bir tedavi şekli olmaktadır.

Ozon terapi uygulamasında, ozon gazının sağlıklı ve doğru bir şekilde vücutta çalışabilmesi için miktarın çok doğru bir şekilde ayarlanması gerekir. Bu açıdan bakıldığında ozon terapi alanında uzman bir kişi tarafından yapılmalıdır. Ozon terapi tedavisinde her kişinin sahip olduğu hastalık ve hastalığın seyri, kişinin yaşı ve tıbbi geçmişi ile herkese göre farklılık göstermektedir. Ozon terapi ile birçok hastalıkta iyileşme sağlanır iken bazı rahatsızlıklarda kullanılması önerilmemektedir. Hamilelik ve kalp rahatsızlıkları gibi hastalıkların tedavisinde kullanılmaması önerilmektedir.

Ozon Terapi Nasıl Uygulanır?

Ozon tedavisi uygulanırken belirlenen tedavi yöntemi kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Uygulamada kişiden 50 - 100 ml kan alınmakta ve bu kan vücuda verilmeden önce uzman tarafından belirlenen doz miktarı ile ozon ile karıştırılarak zenginleştirilme işlemi yapılır. Daha sonra hazırlanan bu bileşim kişiye enjekte edilerek geri verilir. Bunun yanı sıra ozon terapinin vücudun diğer bölgelerine uygulanabilen başka tedavi (kas dokusu ve eklemlere verilmesi, rektum ve vajinal yollar) yöntemleri de mevcuttur. Ozon terapi işleminde seans süresi yaklaşık olarak 45 dakika sürmektedir. Genellikle 12-14 seans kürden sonra aylık takipleri yapılarak kişilere göre periyodik aralıklar ile uygulanmaktadır. Belli miktardaki oksijenle karıştırılma yöntemi eşliğinde uygulanan ozonun, tek başına kullanılması kesinlikle doğru değildir. Hava ile temasının olmaması gerekmekte ve hazırlanan karışımda en fazla %5 oranında ozon olmalıdır. Ozon terapi fiyat aralıkları ise kişilerin sahip olduğu hastalıklar sebebi ile seans sayısına ve uygulanan doza göre değişiklik göstermektedir.

Vücudumuzdaki her hücrenin ve dokunun varlıklarını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesi, vücudun kendini yenileyebilmesi ve onarabilmesi için çeşitli tamamlayıcı ve destekleyici uygulamalar bulunmaktadır. Ozon terapi bu uygulamalardan birisi olmaktadır. Ozon terapi tedavisi ile hastalarda zamanla belirgin bir şekilde görülen antioksidan etkisi, vücuttaki hücrelerin yenilemesinde büyük bir oranda fayda sağlamaktadır. Ozon terapi uygulanırken birden çok yöntem kullanılmaktadır: Majör ozon yöntemi, minör ozon yöntemi, torbalama yöntemi ile ozon, rektal uygulama, lokal ve eklem içine yapılan ozon gibi çeşitleri ile kişilerin hastalıklarının tedavi edilmesi sağlanmaktadır.

Ozon Terapi’nin Fayda Sağladığı Hastalıklar

Birçok hastalığın tedavisinde kullanılmakta olan ozon terapinin her alanda mevcut hastalığın tedavisinde etkili olduğu bilinmektedir:

• Diyabet
  • Kas ve iskelet sistemi hastalıkları
  • Ağız içi yaralar
  • Alerji
  • Hipertansiyon
  • Astım
  • Akciğer hastalıkları
  • Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur.
  • Fibromiyalji
  • Sedef