PRP Tedavisi

PRP tedavisi, Platelet Rich Plasma İngilizce kelimelerinin kısaltmasıdır. Dilimize trombositten zengin plazma şeklinde çevrilmektedir. PRP tedavisinin temeli kişinin kendinden alınan az miktardaki kanın belli başlı bazı işlemlerden geçirilip trombositten zengin plazmanın elde edilmesi ve aynı kişiye yeniden enfeksiyon yoluyla verilmesi şeklindedir.

Antalya PRP tedavisi esnasında öncelikli olarak kişiden 10-20 ml kan alınır. Uygulama öncesi yapılan doktor muayenesinin ardından içinde özel bir jel olan küçük tüpler kullanılıp kişiden alınan kana santrifüj işlemi uygulanır. Bu işlemin uygulanmasından sonra tüplerdeki kan bileşenlerine ayrılır. PRP uygulamasıyla yapılan kandaki ayrışmayla her mililitresinde yaklaşık 200 bin trombosit bulunan kanın kırmızı hücrelerden oluşan kısmı ayrılır. Trombosit yoğunluğuna sahip bir kan yapısı her mililitresinde elde edilir. Elde edilmiş olan bu kana büyüme faktörlerinin daha çok artmasını sağlayacak olan DNA aktivatörleri de ilave edilerek işlem tamamlanır. Buna da PRP tedavisi adı verilir.

Özel işlemler gerçekleştirilerek trombositten zengin kısmı ayrıştırılarak hedeflenen bölgeye enjeksiyon yardımıyla uygulama yapılır. PRP tedavisi sayesinde pek çok problem ve şikâyete neden olan durumlara kişinin kendi kanından elde edilen güvenli ve doğal bir yöntemle müdahale edilebilmiş olur.

PRP tedavisi, kardiyovasküler ve maksillofasiyal cerrahide neredeyse yirmi yıldır kullanılmaktadır. Son dönemde özellikle kas iskelet sistemi yaralanmaları tedavisinde fazlaca kullanılır olmuştur. Plazmada bulunan zengin nitelikteki trombositler kanın pıhtılaşması ile ilgili işlevler yanında doku hasarının iyileşmesini sağlayan büyüme faktörleri de salgılar. Bu nedenle PRP doku hasarının tedavisinde başarılı biçimde kullanılır.

PRP Tedavisinin Etkileri Nelerdir?

PRP tedavisi ilk başlarda daha çok kozmetik tedavilerde ve anti-aging tedavilerde kullanılmıştır. Fakat yakın dönemde doku hasarlarının tedavisinden iskelet sistemi rahatsızlıklarına kadar pek çok alanda başarılı biçimde uygulanmıştır. PRP tedavisinin etkilerini başlıca şöyle sıralamak mümkündür:

• Cilde parlaklık ve esneklik kazandırır.
  • Yeniden yapılandırıcı ve canlandırıcı etkisi vardır.
  • Cilt altı dokusunda, derinin tüm yaşamsal işlevlerinde destekleyicidir.
  • Saçları güçlendirmekte ve saç dökülmelerini önlemektedir.
  • Yaşlanmaya bağlı olarak gelişen kırışıklık ve çöküntülerin önlenmesine yardımcıdır.
  • Deri hasarı ve kaza durumunda derinin yeniden yapılandırılmasını sağlamaktadır.
  • Lazer tarzı uygulamalar sonrasında ciltte meydana gelebilecek hasarların hızlı şekilde giderilmesini sağlamaktadır.
  • Aşil tendonu kopması durumunda ameliyatsız olarak çözüm sağlanmaktadır.
  • Medikal estetikte kullanılmaktadır. El, yüz, kol, bacak içleri, dekolte, boyun gibi bölgelerde tercih edilmektedir.
  • Ağrıların tedavilerinde etkili sonuç vermektedir.

PRP Tedavisi Uygulama Alanları Nelerdir?

Dokularımızda normal şartlarda bir hasar oluştuğunda plateletler bu bölgeye toplanmakta ve onarım süreci başlamaktadır. Hasarsız dokulardaysa plateletler az sayıdadır ve aktif değillerdir. Bu bakımdan Antalya PRP tedavisi uygulamasının gerçekleştirildiği dokudaki platelet sayısında 2-4 katı artış olmaktadır. Bu plateletler de uygulamanın oluşturduğu hafif hasarla beraber aktif hale gelmektedir. Bu sayede bu tedavinin uygulandığı alanın rejenerasyonu için etkin ve güvenli bir seçenek olmaktadır.

Cilde uygulanan PRP tedavisi sonrasında sağlıklı ve parlak bir cilde sahip olabilirsiniz. Ciltte meydana gelen kırışıklıklar, sarkmalar, kolajen azalması, elastikiyet kaybı gibi sorunlar ile birlikte göz altı morlukları, cilt beyazlatma için de uygulama yapılabilmektedir. Gebelik döneminde ortaya çıkan lekelerin tedavisinde de PRP tedavisi etkilidir. Yenilenmeyi harekete geçirmekte, akne ve yara izlerinin tedavisinde etkili olmaktadır.

PRP tedavisi kronik biçimde iyileşmeyen durumlarda da hızlı sonuç vermektedir. Kanın trombosit açısından zengin yapısı doku hasarının iyileşmesini sağlar. Kronik bir duruma dönüşen ve iyileşmeyen yara tedavilerinde PRP etkili bir yöntem olmaktadır. Doku hasarlarının etkili ve hızlı tedavisi ile birlikte daha sağlıklı bir yaşam mümkün olmaktadır.

Antalya PRP tedavisi selülit ve çatlak durumlarında da kullanılabilmektedir. PRP ile dokularda yenilenme sağlanmakta ve bu durumlar ortadan kaldırılabilmektedir.

Saç dökülmelerinde de PRP tedavisi etkilidir. Saç köklerinde sağlıklı doku oluşması veya çeşitli nedenlerle travmalar sonucunda sağlıksız hale gelen saç dokularının yeniden yapılanmasını sağlamak PRP tedavisi ile mümkündür.

Eklem ve kas hastalıklarında PRP tedavisi başarılı ve hızlı sonuçlar vermektedir. Eklem ve kas sorunlarında temel sorun, dokularda meydana gelen hasarlardır. Bu sorunların hastalığa dönüşmesiyse dokulardaki bu hasarlarda iyileşme olamamasıdır. Trombositler doku hasarında iyileştirici etkiye sahiptir. Bu yönüyle de PRP tedavisi etkili bir yöntemdir.

PRP Tedavisi Nasıl Uygulanır?

PRP tedavisi diz kireçlenmesinde, kalça eklem kireçlenmesinde, omuz ağrılarında, tenisçi dirseği, golfçü dirseği, ön çapraz bağ yaralanmaları, ayak bileği burkulmaları, topuk dikeni, kulunç ağrısı gibi pek çok ağrının tedavisinde kullanılmaktadır.

Tedavi sırasında uygulama yapılacak bölgeye göre 1-3 ml kadar belli aralıklarla 2-3 kez ya da bir kez enjeksiyon yöntemiyle yapılır. Diz kireçlenmelerinde diz eklemi içerisine birer ay arayla üç defa uygulama yapılır.

Tenisçi dirseği, aşil tendiniti, omuz tendon yırtılmaları gibi durumlardaysa genellikle 2 enjeksiyon, birer ay arayla uygulanır. Halk arasında horoz ibiği veya kıkırdak iğnesi olarak adlandırılan na-hyalurinat enjeksiyonlarıyla beraber kısa aralıklarla yapılabilir. Merkezimizde PRP tedavisinin aynı zamanda diğer bazı tedavilerle kombine ederek de uygulayabiliyor, bu sayede etkinliğini daha da arttırabiliyoruz.

PRP tedavisinden sonra birkaç hafta içerisinde tedavinin iyileştirici etkisi başlar. İyileşme süreci 3 ay ila 12 ay arasında sürer. Bu nedenle PRP tedavisinden sonra kortizon enjeksiyonlarında olduğu gibi hızlı bir ağrı azalması beklenmez. Ağrılar yavaş yavaş azalarak aylar içinde ağrılar geçer. Bunun yanında kortizon uygulamasında hastaların büyük çoğunluğunda şikayetlerin tekrarladığı gözlemlenirken PRP tedavisi sonrasında böyle bir gözleme rastlanmamaktadır.

PRP tedavisi trombosit sayısı yetersizliği olan hastalarda, kanser hastalarında ve hamilelerde pek tercih edilmemektedir. Uzman ekibimizle birlikte merkezimizde gerekli bütün muayene ve tetkikleri yapıyor, her detay hakkında bilgilendiriyor ve başarılı uygulamalara imza atıyoruz.