Yazın Yıpratıcı Etkilerinden Sonbaharda Kurtulalım

Cildimiz vücudumuzun dışarı ile teması olan en büyük organıdır. Dolayısı ile hem iç etmenlerden hem de dış etmenlerden ilk olarak etkilenen organlarımızın başında gelmektedir. Bu etkiler sonrası cildimizde yaşlanma belirtileri oluşmaktadır. Belirtiler arasında en sık karşılaşmakta olunan çillenme, güneş lekeleri, yanıklar, kılcal damar problemleri, alerjik reaksiyonlar, cildin gözeneklerinin artması bulunmaktadır. Yoğun güneş ışınına maruz kalan cildin neminde azalma meydana gelir. Kollejen ve elastin içeren tabakanın derinliğinin azalması sonucu cildimiz dış etmenlerden daha kolay etkilenir hale gelmektedir ve yaşlanma belirtileri klinik olarak hızla gözle görünür duruma ulaşmaktadır. Kırışıklık artışı ve lekelenmeler hemen ilk göze çarpan ve kişileri en çok rahatsız eden tıbbi sorunlar arasındadır.

Antalya’da uzun ve sıcak geçen bir yazın ardından  güneş ışınları ve diğer çevresel etmenler nedeni ile birçok kişinin cildinde problemler oluştu. Sonbahar mevsiminin gelmesi ile cilt problemlerinin kalıcı hale gelmeden tedavi edilmesi büyük önem arz etmektedir. Sık kullanılan tedavi seçenekleri arasında;

Mezoterapi

;Cildin kaybettiği nem, vitamin, aminoasitler, mineral eksikliklerini gidermek amacı ile enjeksiyon tekniğiyle yapılan tedavi yöntemidir. Kırışıklık ve leke tedavilerinde etkin bir yöntemdir. Ayrıca akne(sivilce) tedavisiSkar(yara izi) tedavilerinde de kullanılmaktadır.

Kozmetik Akupunktur

;Akupunktur noktalarının kullanılarak kollejen elastin sentezi artırma esasına dayanır. Cilde ait tüm problemleri tedavi eden tıbbi bir anti-aging tedavi yöntemidir. Tedavi sonrası cilt tonusu artar, kırışıklıklar giderilir, etkili lifting sağlanır, lekelenme problemi kontrol altına alınır, gözenekler sıkılaşır, cilt sıkı ve dolgun bir hal alır. Yılda yapılan birkaç hatırlatma seansı ile hastalarda sürekli artan klinik düzelme sağlanır.

Kimyasal peeling; Cildin üst tabakasını tedavi etmek amacıyla kimyasal peeling yöntemi kullanılabilir. Bu tedavi de lekelerde etkin bir tedavi yöntemidir.

Kendi Kanıyla Tedavi; Hastanın kendi kanından elde edilen

prp tedavisi

ya da daha etkin olan cgf cd34 yöntemi de ciltte hem doğal hem de hızla etki gösteren bir yaşlanma karşıtı tedavidir.

Dermapen uygulaması; Üzerinde akupunktur iğnelerine benzer başlıklar bulunan bu cihaz ile uygun derinlikte kontrollü ve uygun yara iyileşme mekanizması uyarılır kan dolaşımı artırılır ve ortamdan toksik maddeler ile zararlı radikaller uzaklaştırılır ve böylece cildin tedavisi yapılır.

Maske ve serumlarla da cildin eksik yapıtaşlarını yerine koyarak  tedaviler yapılabilir.

Sonbahara girdiğimiz şu günlerde hastaların cilt problemlerini tespit edip kendilerine en uygun olan yöntem ile hastalıkları kronikleşmeden tedavi etmek en önemli amacımız olmalıdır. Bahsedilen tedavi yöntemleri dışında daha pek çok tıbbi uygulama ile cildimizi tedavi edip sağlıklı ve güzel bir cilde sahip olabiliriz.

Sağlıklı günler dilerim.