Migren Botoksu

Migren Botoksu Nedir?

Migren bazı kişiler için son derece zorlayıcı ve yaşam kalitesinin düşüklüğüne sebep olan bir rahatsızlıktır. Migren atakları sık olan kişilerde bulantı, kusma, ışık ve sese hassasiyet görülmektedir. Bu gibi durumları yaşayan kişilere; botoks enjekte edilerek migren ağrılarının azaltılması sağlanabilmektedir. Migren botoksu için kişinin ayda ortalama iki veya üzerinde migren atağı geçirmesi gerekir. Antalya migren botoksu tedavisinin süresi yaklaşık 1 saattir.

Migren; kişilerin gündelik hayat kalitesini, iş ve özel yaşamını olumsuz yönde etkileyen bir baş ağrısı rahatsızlığıdır. Migren botoksu, migren tedavisinde oldukça fazla kullanılan bir yöntem olmaktadır. Ancak bazı kişilerde uygulanması önerilmemektedir. Hamile ve emziren kadınlarda migren botoksu tedavisi uygulanmamaktadır. Ayrıca 18 yaş altı kişiler için de migren botoksu uygun değildir. Migren botoksu sonrası tedavinin etkisi ortalama 3 gün sonra başlamaktadır. Esas faydanın sağlanması ve ağrıların azalma süresi ise yaklaşık olarak 10-15 gün zaman aralığında görülmektedir.

Migren botoksu uygulamasının kalıcılığı kişiden kişiye aynı zamanda kişilerin sahip oldukları migren ağrı ve atakların oranına göre değişiklik göstermektedir. Birçok kişi tedavi sonrasında birkaç ay sonra migren botoksunun etkisini görmektedir. Bazı hastalarda ise uygulamanın etki süresi 4-6 ay arasında değişmektedir. Migren botoksu tedavisinin etkisi, migren ağrılarının şiddeti ile doğru orantılı olarak değişiklik göstermektedir.

Migren botoksu uygulamasının ardından 2 gün sonra kan sulandırıcı ve bitkisel ilaçlardan uzak durmak gerekmektedir. Özellikle 2-3 gün süresince sıcak su ile temas edilmemeli ve hamam ve sauna gibi yerlerden, ağırlık gerektiren sportif faaliyetlerden de uzak durulması tedavinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi bakımından oldukça önem arz etmektedir.

Antalya migren botoksu tedavisi sayesinde migren ataklarının gerek şiddeti ve gerek ise sıklığının azalması noktasında tedavi süreci ile ilgili olumlu sonuçlar görülmektedir.

Migren Ağrılarına Sebep Olan Faktörler

Migren ağrılarına sebep olan faktörlerin başında:

• Aşırı kilo problemi
  • Regl dönemi ve hormonal değişiklikler
  • Aşırı oranda alkol tüketimi
  • Hassasiyet yoğun duygusallık gelmektedir.
  • Birtakım ilaçların kullanımı

Migren Botoksu Nasıl Yapılır?

Migren ağrısı olan kişilerin öncelikle bir nöroloji uzmanına muayene olmaları gerekir. Muayene sonrası kan tahlili, tetkikler ve MR taraması yapılmaktadır. Araştırmalar sonucunda baş ağrısına sebep olan herhangi bir neden yok ise migren botoksu uygulaması; tedavi alanında alternatif bir yöntem olarak öne çıkmaktadır.

Antalya migren botoksu tedavisinde küçük ölçekli iğneler kullanılmaktadır. Botoks; şakaklar, alın, boyun kısmında bulunan kaslar ve başın arka kısmına ince uçlu iğne ile enjekte edilerek uygulanmaktadır. Böylelikle migren botoksu belirlenen bölgelerdeki sinir uçlarına tesir ederek ağrıların azalmasını sağlamaktadır. Migren botoksu, hastalarda 4-6 ayda bir uygulandığında etkili sonuçlar vermekte ve kişilerin sahip oldukları migren ağrıları azaltılmaktadır.

Migren Hastalığının Belirtileri

Her kişide başka belirtilere sahip olan migren hastalığı; ataklar eşliğinde gerçekleşen ve kişileri oldukça zorlayan bir rahatsızlık olmaktadır. Her hastada aynı şekilde belirtiler ortaya çıkmamaktadır. Migren atakları genellikle 6 ile 72 saat arasında görülebilmektedir. Ataklar şeklinde baş ağrıları başlayarak, yoğun oranda ağrı ve zonklama hissi duyulmaktadır. Çoğunlukla migren ağrısı başın belirli alanlarında gerçekleşir. Migren ağrıları çok şiddetli veya orta düzeyde bir ağrı olabilmektedir. Her hâlükârda kişiye yoğun oranda ağrı yaşatmakta ve yaşam kalitesini düşürmektedir. Migren atakları sırasında ağrılar ile birlikte kusma ya da bulantı görülebilmektedir. Işık ve sese aşırı hassasiyet de diğer belirtiler arasında yer alır. Başın hızlı bir şekilde hareket ettirilmesi veya fiziksel aktiviteler ile ağrının şiddeti kendini daha çok hissettirmektedir. Çok yoğun ve şiddetli migren ağrılarının olduğu kişilerde görme bozukluğu, bulanık görme gibi şikâyetler de ortaya çıkmaktadır. Bütün bu belirtiler kişiye göre değişmekte olup migren çeşitlerine göre de farklılık göstermektedir. Bununla birlikte migren atakları görülme sıklığına ve atak sayısına göre de ayırt edici özelliklere sahip olmaktadır. Migren hastalığının en sık yaşandığı dönemler 35-45 yaş arasındaki zaman aralıkları arasında olmaktadır.

Migren Botoksunun Faydaları

Migren tedavisinde uygulanan botoks yöntemi ile birçok kişinin migren atakları ve ağrılarında büyük oranda azalma görülmektedir. Migren botoksunun birçok avantajı bulunmaktadır. Migrenin tedavi edilmesinde botoks yönteminin kullanılması ile sağlanan en belirgin fayda ilaç kullanımının büyük oranda azaltılma durumudur. Migren botoksu yönteminden sonra kişilerin migren atakları sayılarında oldukça fazla oranda bir azalma gözlemlenmiştir. Migren botoksu uygulaması ile hastanın yaşam kalitesi artırılmakta ve böylece botoks uygulamasında sağlıklı sonuçlar alınabilmektedir. Tedavide botoks uygulamasının olumlu sonuçlarının ortaya çıkması ortalama 3-10 gün arasında değişmektedir. Migren botoksu kolay ve oldukça rahat uygulanabilen bir işlem olmaktadır. Botoks uygulaması sonrasında kişiler kısa süre içerisinde gündelik yaşamına dönebilir ve sosyal aktivitelerini de yerine getirebilmektedirler. Migren botoks uygulaması hastaların süre gelen günlük yaşamını etkilememekte ve ağrıların azalması noktasında büyük oranda faydalar sağlamaktadır.

Migren botoksu uygulaması; her hastaya göre farklı planlanmaktadır. Botoks uygulaması; kafa ve boyunda yer alan 7 bölgeye, birçok enjeksiyon noktasından ince uçlu iğneler ile yapılır. Tedavi süreci kişiden kişiye değiştiği için farklı tedavi dönemleri bulunmaktadır. Bazı hastalarda tedavinin faydaları için enjeksiyon tekrarı gerekir iken, bazı hastalarda ise bu durum birkaç yıl süresince devam edebilmektedir. Uzman bir doktorun belirlemeleri doğrultusunda ağrı bölgelerine gerekli görüldüğünde botoks işlemi ek dozlar ile uygulanabilmekte ve başarılı sonuçlar alınarak böylelikle kişiler şiddetli oranda migren ağrı ve sıkça tekrarlanmakta olan ataklarını tedavi ettirebilmektedirler.

Migren Botoksu Fiyatları

Antalya migren botoksu fiyatları; hastanın migren ağrılarının derecesine, uygulamanın yapılacağı kliniğe ve uygulamayı yapacak olan doktorun yetkinliğine göre değişiklik göstermekte ve fiyat aralığı da bu doğrultuda belirlenmektedir.