Saç Tedavileri

Saç Kaybı ve Tedavileri

Saçın normal uzama döngüsünün bir parçası olarak her gün 100 ila 150 tel saç kaybı yaşanması normaldir. Günlük olarak dökülen saçlar yerine 150 – 200 tel saç yeniden uzamaktadır. Ancak;

• Hastalık,
  • Hormonal değişiklikler,
  • Stres,
  • Yaşlanma ve
  • Kalıtsal hastalıklar gibi durumlardan dolayı saçta büyüme döngüsünde değişiklik meydana gelebilmekte, daha fazla saç dökülmesine rağmen, yeni saç telleri çıkmayabilmektedir.

Saç Dökülmesi Nedir? Çeşitleri Nelerdir?

Uzayandan daha fazla saç teli dökmeye başlandığında ya da yeni hiç uzayan saç olmadığında bu durum saç dökülmesi olarak kabul edilir. Birkaç tür saç dökülmesi vardır ve her cinsiyetten yetişkinleri ve hatta çocukları etkileyebilir.

Bazı saç dökülmesi türleri kalıcı olurken bazıları geçicidir. En yaygın saç dökülmesi türleri şunlardır:

• Androjenik alopesi: genellikle erkeklerde görülen kalıtsal kellik. En sık rastlanan saç dökülmesi türüdür.
  • Alopesi areata: başta ve vücutta saç dökülmesine neden olan otoimmün bir hastalıktır.
  • Telogen effluvium: Bu tip saç dökülmesi, saçların kısa sürede hızlı bir şekilde dökülmesini içerir. Genellikle vücudun fiziksel veya duygusal olarak stresli bir şey yaşadıktan birkaç ay sonra meydana gelir. Ani hormonal değişikliklerden de kaynaklanabilir.
  • Anagen effluvium: Bu çok hızlı saç dökülmesi, kemoterapi gibi bazı tıbbi tedaviler nedeniyle oluşur.

Saç Dökülmesine Ne Sebep Olur? Belirtileri Nelerdir?

Saç dökülmesinin birçok olası nedeni vardır. En yaygın olanlar aşağıda sıralanmıştır:

• Genetik kaynaklı kalıtsal saç dökülmesi.
  • Kafa derisinde oluşan mantar enfeksiyonları.
  • Saçı sıkıca çeken saç modelleri (örgüler, postişler veya sıkı atkuyruğu).
  • İşlem nedeniyle hasara neden olabilecek saç bakımı (perma ve açma işlemleri gibi).
  • Hormonal değişiklikler (hamilelik, doğum veya menopoz gibi).
  • Tıbbi tedavi (kemoterapi ve bazı ilaçlar gibi).
  • Beslenme eksiklikleri (özellikle yeterli demir veya protein almamak).
  • Stresli olaylar (ameliyat olmak veya sevilen birini kaybetmek gibi).
  • Tiroid hastalığı.

İnsanlar, saç dökülmesinin türüne ve buna neyin sebep olduğuna bağlı olarak farklı şekillerde saç dökülmesi yaşarlar. Yaygın semptomlar:

• Uzaklaşan saç çizgisi.
  • Başın her tarafında saçların incelmesi.
  • Kafa derisinde küçük saç parçalarının kaybı.
  • Kafa derisi ve vücutta saç dökülmesi.

Bazı durumlarda, saç dökülmesinin nedeni açıktır; örneğin, kemoterapi alırken saçlarda dökülme beklenmektedir. Diğer zamanlarda ise sağlık uzmanı tarafından saç dökülmesine neyin sebep olduğunu anlamak için bazı inceleme ve testlerin yapılması ve tanıya uygun Antalya saç tedavileri uygulaması gerekecektir.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda, durumunuzun doğru teşhisi ve saç tedavileri arasından uygun olanın belirlenebilmesi için aşağıdaki işlemler gerçekleştirilecektir:

• Herhangi bir akrabanızın saç dökülmesi yaşayıp yaşamadığı ve hangi yaşta olduğu da dahil olmak üzere aile geçmişinizin öğrenilmesi.
  • Tıbbi geçmişinizin sağlık uzmanınız tarafından incelenmesi.
  • Tiroid fonksiyonunu ve demir seviyelerini ölçmek için kan testleri yapılması.
  • Kafa derinizi enfeksiyon belirtileri açısından incelenmesi.
  • Cilt hastalığını kontrol etmek için kafa derisi biyopsisi alınması.

Saç Dökülmesinde Uygulanan Tedaviler

Saç dökülmesi ilaç, hormonal dengesizlikler, tiroid hastalığı veya diyetten kaynaklanıyorsa, sağlık uzmanınız bu nedeni belirler ve farklı içeriklere sahip saç tedavileri arasından sizin durumunuza en uygun olanını işleme koyar.

Saç dökülmesi tedavilerinin çoğu, en çok karşılaşılan kellik tipleri ve tedavi edilebilir özelliklere sahip olmasından dolayı erkek ve kadın tipi saç dökülmesi yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu tedaviler:

• İlaç tedavisi: saç derinize uyguladığınız reçetesiz satılan ilaçlar genellikle saç incelmesi için ilk tedavi yöntemidir. Reçeteli ilaç kullanımı da giderek yaygınlaşma göstermekle birlikte, piyasada ancak erkek tipi kellik için mevcuttur.
  • Saç ekimi: saçlarınızın en kalın olduğu bölgeden dikkatlice alınarak, bu tellerin daha seyrek bölgelere nakledilmesi işlemidir. Bu işlem, en çok rağbet gören saç tedavileri arasında yer almaktadır ve başarı oranı yüksektir.
  • PRP uygulaması: kişinin kendi kanından elde edilen trombosit açısından zengin plazma, tekrar kafa derisine enjekte edilerek bölgedeki hücrelerin uyarılma işlemidir. Uygulanan saç tedavileri arasında saç dökülmesini yavaşlatmaya ve yeni saç büyümesini teşvik etmeye yarayan bir tedavi olması sebebi ile tercih edilmektedir.
  • Saç mezoterapisi: vitamin, aminoasit ve peptid açısından zengin serumların, kafa derisi içerisine enjektesi ile uygulanan bu yöntem, kan dolaşımını arttırır bölgedeki kıl köklerini güçlendirir.
  • Kök hücre tedavisi: kişinin saçına kendi kanıyla elde edilen yoğun büyüme faktörlü serumun enjekte edilmesi ile saç köklerinin güçlendirilmesi ve canlılık kazandırılması işlemidir. Son yıllarda uygulaması ve popülaritesi artmış olan saç tedavileri arasında yer almaktadır.

Saç Tedavileri Başarılı Sonuç Verir mi?

Bazı saç dökülmeleri uygulanan Antalya saç tedavileri ile önlenebilmekte ya da yavaşlatılabilmektedir. Sağlık uzmanınız tarafından önerilen tedavi yöntemi ne olursa olsun, hasta kişinin tedavi süresince ve devamında aşağıdaki konulara dikkat etmesi önem arz etmektedir:

• Yeterli kalori, protein ve demir içeren sağlıklı bir beslenme.
  • Stresle başa çıkma.
  • Tiroid hastalığı veya diğer tıbbi durumlarla ilgili bilgi sahibi olma ve tedavi sürecine girme.
  • Saçları sıkıca çeken saç modellerinden kaçınma.
  • Saç derisinin hava almasını engelleyen şekillendirici kullanımından kaçınma.

Ayrıca, Antalya saç tedavileri süresince saç derisinde yanma, kaşıntı veya tahriş olması durumunda ya da saç dökülmesinde ani bir artış görüldüğünde sağlık uzmanına bu durumun zaman kaybetmeden bildirilmesi, tedavisin yan etkilerinin önüne geçilmesi ve gereken önlemlerin alınması için gereklidir.

Saç tedavilerinde başarıya ulaşmanın temeli, tedavi yöntemlerine sıkı bağlılık göstermek olduğu gibi oluşabilecek komplikasyonların önüne geçilmesi olarak kabul edilmektedir.

Herhangi bir nedenle saç dökülmesi duygusal olarak zorlayıcı olabilmektedir. Ancak, bu durumun şevkinizi kırmasına izin vermemek gerekir. Modern teknoloji ile ilerleyen tıp, doğal yollarla kesin çözümler elde edilmesini sağlayan metotlar geliştirilmesini sağlamaktadır.