Akupunktur Nedir?

Akupunktur, vücudun belirlenen bölgelerine ince iğneler yardımı ile batırılarak yapılan geleneksel bir iyileştirme yöntemidir. Eski zamanlardan günümüze kadar gelmeyi başaran bu tedavi yöntemi Çin tıbbının çok önemli bir parçası olmakla birlikte aynı zamanda hastalıkların tedavisinde kullanılan bütünsel bir yöntemdir. Akupunktur tedavi yöntemi yaklaşık 3000 yıl öncesinde Çin’de geliştirilmiş ve uygulamaya koyulmuştur. Halen günümüzde ise tamamlayıcı ve destekleyici tıbbi yöntem olarak da kullanılmaktadır. Akupunktur Latin dilinin kökenine sahip bir kelimedir. “acus” ve “punctio” kelimelerinin oluşumuyla bir araya kelen Akupunktur; iğne anlamına gelen “acus” ve batırmak anlamına gelen “punctio” kelimelerinin bir araya gelmesinden meydana gelmiştir. Antalya akupunktur tedavi yöntemi, cilt üzerinde belirlenen noktalara çok ince iğnelerin batırılması, uygulama yapılan bu yerlerin uyarılması ile ağrıların tedavi edildiği bir teknik olma özelliğindedir. Akupunktur, birçok hastalığın tedavisi için geçmişten günümüze dek kullanılmayı başarmıştır. Geleneksel Çin tıbbının önemli bir tedavi yöntemi olan akupunktur sayesinde vücuttaki enerji akışı dengelenerek hastalıklı olan bölgelerin kendini iyileştirme süreci başlatılmaktadır. Özellikle baş, sırt ve eklem hastalıklarından kaynaklanan ağrılara karşı oldukça etkili bir yöntem olduğunu söyleyebilmekteyiz. Akupunktur tedavi yöntemi bu alanda uzman kişiler tarafından uygulanır iken kişinin sahip olduğu hastalıklar nedeniyle vücudun ağrıyan ve işlevlerini yerine getiremeyen bölgelerine ince uçlu ve küçük iğneler sokularak vücudun sağlıklı haline kavuşması ve hastalıkların iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Son dönemde yapılan çalışmalar akupunkturun özellikle belirli alanlardaki ağrıların tedavisinde yardımcı bir tıbbi yöntem olarak kullanıldığını göstermiştir. Vücudun en önemli mikro sistem bölgesi olarak bilinen kulak; Antalya akupunktur tedavisi için en sık tercih edilen bölgedir. Kulaktaki belirlenen bölgelere uygulanan akupunktur iğneleri sayesinde birçok hastalık tedavi edilmektedir. Ayrıca ağrıların tedavi edilmesi ve hormonal bozukluklardan kaynaklı rahatsızlıkların tedavisi amacıyla özellikle kulak akupunkturu uygulanmaktadır. Akupunktur yalnızca Uzak Doğu ülkelerinde değil aynı zamanda Avrupa ülkelerinde de uygulanan bir teknik olma özelliğindedir. Almanya, Fransa gibi pek çok Avrupa ülkesinde de uygulanmakta olan bu eski yöntem ile ilgili sağladığı faydalar itibariyle yapılan araştırmalar bulunmaktadır. Birçok hastalığın iyileşme sürecinde tamamlayıcı bir etkisi olan akupunktur şifa bulmak isteyen çok kişi tarafından tercih edilen bir yöntemdir. Akupunktur noktalarının vücuttaki etkileri bakımından tedavinin ağrı kesici ve sakinleştirici bir etkisi olduğu görülmektedir. Kadınsal rahatsızlıklardan baş ağrısına, kas ve eklem hastalıklarından migren ataklarına kadar pek çok hastalığın tedavi sürecine etkili bir yöntem olan akupunktur, eski, geleneksel fakat güncelliğini koruyan bir tedavi yöntemdir.

Akupunktur Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kişinin akupunktur tedavisi uygulanacak olan noktaları muayene esnasında belirlenmektedir. Sonrasında iğnelerin uygulanacağı yerler belirlenir. Tedavi genel itibariyle çoğunlukla yatar pozisyonda yapılmaktadır. Antalya akupunktur tedavi sürecinde hastanın ağrıyan akupunktur noktaları (akupunktur tedavisine göre her biri vücutta çeşitli bölgeleri ve organları etkileyen çokça akupunktur noktası) belirlenir ve hastalığa bağlı bölgelere planlanan bir şekilde iğneler batırılarak uygulamalar yapılmaktadır. Tedavi sırasında kullanılan iğneler tek kullanımlık ve steril malzemeler olmak durumundadır. Belirlenen noktalara iğneler batırıldıktan sonra hasta ilk olarak çok kısa süreli ve hafif bir ağrı hissedebilmektedir. İğnelerin batırıldığı yerlerde belli bir zaman sonra hafif bir sıcaklık oluşmaya başlar. Hasta iğne girerken hafif acı hissedilebilmektedir ancak bu durum kısa sürmekte ve uygulama sırasında acı olmamaktadır. İğneler batırılan noktalarda yaklaşık 20 - 40 dakika aralığında kalmaktadır. İstenen sağlıklı etkilerin oluşabilmesi amacı ile iğneler ek bir yöntem eşliğinde ısıtılabilmektedir. Tedavi sırasında uygulanan teknikteki en önemli özellik seçilen nokta ve sonrasında yapılan uygulama tekniğidir. Bu tekniğin akupunktur alanında deneyim ve bilgi sahibi biri tarafından uygulanması son derece önemlidir.

Akupunktur Hangi Hastaların Tedavisinde Kullanılır?

Akupunktur yöntemi ile artık Dünya’da pek çok hastalık tedavi edilebilmektedir. Ancak akupunktur özellikle bazı hastalıklar için sıklıkla kullanılmaktadır:
• Migren atakları ve baş ağrısı
• Bel fıtığı, kas ve iskelet sistemi ağrıları
• Psikiyatrik hastalıklar
• Romatizma kaynaklı hastalıklar
• Astım ve bronşit gibi solunum yolu hastalıkları
• Alerjiler
• Kadın hastalıkları ve doğum ağrısı
• Kilo verme
• Sigarayı bırakma
• Egzama ve kaşıntı
• Diş Ağrıları
• Nöropatik Ağrılar
• Vertigo (Baş Dönmesi)
• Polikistik Over Sendromu
• Kabızlık ve Reflü
• Kemoterapiye bağlı gelişen bulantı ve kusma

Akupunkturun Yan Etkileri

Genellikle yan etkisinin bulunmadığı akupunktur Dünya’da ve ülkemizde yalnızca alanında uzman kişiler tarafından uygulanmalıdır. Tedavi sürecinin hasta açısından daha sağlıklı geçmesinin esas noktalarından biri de budur. Aksi takdirde kişide başka rahatsızlıklara sebep olabilecek olumsuz durumlar yaratabilmektedir. Bu açıdan Antalya akupunktur tedavi yönteminin bu alandaki uzman doktorlar tarafından uygulanması son derece önemlidir. Çoğunlukla iğnelerin batırıldığı noktalarda hafif ağrı ve buna bağlı kanama, bazı kimselerde hafif çarpıntı hissedilebilmektedir. Özellikle hasta akupunktur tedavisine gelirken, çok aç veya çok tok olmamalıdır. Ayrıca tedavi sonrasında hastanın ağır ve yorucu işler yapmaması gerekmektedir.

Akupunktur Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

Akupunktur tedavi yöntemi birçok alanda fayda sağlayan geleneksel bir yöntem olduğu gibi her tedavinin uygulama açısından sakıncalı bulduğu hastalar vardır. Akupunktur tedavi yöntemi, erken doğum gibi birtakım olumsuz durumlara sebep olabileceğinden ötürü hamile kimselere uygulanması uygun görülmemektedir. Günümüzde bazı hastaların sahip oldukları rahatsızlıklar sebebi ile kullandıkları birtakım ilaçlar bulunmaktadır. Örneğin kan sulandırıcı ilaçları kullanan kişiler için akupunktur kesinlikle riskli olabilmektedir. Kalp ritmi rahatsızlıkları veya bir operasyon sonucunda kalbinde pil olan hastaların akupunktur tedavisi esnasında elektrik akımının sebep olabileceği sonuçlar yüzünden riskli hasta grupları oldukları bilinmektedir. Bu bağlamda akupunktur tedavi yönteminin; doğumdan sonraki ilk 6 aylık süreçte emziren annelere, kemoterapi görmekte olan kanser hastalarına ve kalp pili takılmış hastalara uygulanması uygun görülmemektedir.