Gıda İntolerans Testi Ve Beslenme Tedavisi

Beslenme nedir diye sorduğumuzda, aldığımız cevaplar karnımı doyurmak, açlık hissimin geçmesi, canımın çektiğini yemek gibi olabiliyor. Hatta her gün mecburi olarak yediğimiz ve neticede de vücudumuz için gerekli enerjinin sağlanması olarak da yanıtlayabilirsiniz.

Biz uzmanlar ise beslenmeyi daha geniş kapsamda açıklıyoruz: Beslenme yaşa, cinsiyete, yapılan fiziksel aktiviteye veya fizyolojik durumumuza göre gerekli olan besin öğelerinin ve enerjinin yeterli ve dengeli şekilde alınmasıdır. Besin öğelerinin yeterli ve dengeli miktarda alınması bizim için anahtar iki kelimedir. Çünkü bu ikisi olmadığında besin öğelerinden fazla veya az alındığında sağlığın bozulduğu görülmektedir. O yüzden sağlıklı ve dengeli beslenme kişiye göre olmalı ve kişinin vitamin, mineral, protein, karbonhidrat ve yağ ihtiyacını karşılamalıdır. Beslenme tedavisi de bu doğrultuda yapılmaktadır. Kişinin kullandığı ilaç varsa, sevdiği, sevmediği yiyecekler dikkate alınarak yaşam koşullarına göre bir beslenme programı uygulanarak beslenme tedavisi uygulanır.

Peki, dengeli beslense de hastalıkların ortaya çıktığı, yorgunluğun hiç geçmediği, migren ağrılarının sürekli görüldüğü, ne yapılsa da bir türlü kilo verilmediği, egzama gibi cilt hastalıklarının sıklıkla tetiklendiği durumlar neden oluyor?

Uyguladığımız Antalya gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi bize gösteriyor ki bazı vücutlar, bazı gıdalara olumsuz tepki verebiliyor. Bu da metabolizmayı kötü etkiliyor ve hastalıklara sebep oluyor.

Gıda İntolerans Testi Ve Beslenme Tedavisi İle Besin Tespiti

Vücudumuz bir besini sindiremediğinde, daha farklı ifade edecek olursak sindirim sistemimiz besinlere karşı tepki verdiğinde bu ne anlama gelir? Normalde vücuda yabancı bir madde girdiğinde kandaki bu yabancı maddelerin etkisiz hale getirilmesi için antikorlar üretilir. Sorunlu bir bağırsak varsa veya bağışıklık sistemi zayıfsa bunu normal tüketilen besinlere de uygulamaktadır. Peki, vücut bunu neden böyle algılar? Buna neler sebep olabilir?

• Bağırsak florasının bozulması
  • Genetik yatkınlıklar
  • İşlenmiş gıdalarla beslenmek
  • Kullanılan ilaçlar
  • Yanlış diyetler
  • Sağlığı bozacak şekilde beslenme alışkanlıkları
  • Anne sütünü yeteri kadar içememe

Uyguladığımız gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi ile hangi besinlere karşı vücudun reaksiyon verdiğini inceliyoruz. Gıdaları tespit ettikten sonra da hangilerinin vücutta soruna yol açtığını görüyoruz. Bu besinlerden uzak durulduğunda vücut iyileşmeye başlar. O sebeple gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi ile ilgili adım atmak ve bu konuda profesyonel bir yardım alarak tedaviye başlamak daha kaliteli ve sağlıklı yaşamın kapılarını aralar. Vücudun aşırı tepki verdiği yiyeceklerden uzak durulduğu sürece ortaya çıkan semptomların azaldığı ve rahatsızlıkların geçtiği gözlemlenir.

Gıda İntolerans Testi Ve Beslenme Tedavisi İle Nasıl Bir Yol İzlenir?

Gıda intoleransını anlamak için farklı yöntemler kullanılmaktadır. Vücudun hangi yiyeceklere karşı reaksiyon verdiğini tespit etmek için kan testi yapılmaktadır. Vücut geçirgen bağırsak sendromuyla veya zayıf bağışıklık sistemiyle lgG adı verilen bir antikor üretir ve kendine yabancı olarak gördüğü besinlere bu antikorla savaş açar. Bu savaşın büyük miktarda olması hastalığın ağırlaşmasına sebep olabilir.

Uyguladığımız Antalya gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi ile ilk olarak test sonuçlarında tek tek gıdalara bakılır. Gıdalara karşı üretilen lgG antikor seviyesi incelenir. Antikor seviyeleri belirlenir. Sonuç doğrultusunda listeye işaretlenmiş olanlar besinlere karşı antikor oluşturulanlardır. Bunlar vücutta âdeta işgalci görevi görmektedir. Bağışıklık sistemi bu şekilde ne kadar zorlanırsa gıda intoleransı ortaya çıkmış olur.

Sonuçlar, dört seviye olarak gruplandırılır. Birinci seviye besinler 8 hafta tüketilmez. Dördüncü seviyeye doğru da 32 ila 52 hafta arasında bu gıdalardan uzak durulabilir. Bu kişiye göre uzmanlarımız tarafından belirlenir. Bu şekilde yapılan perhizlerle kişi bedenini gözleme imkânı bulur. Hatta perhiz yaptıktan bir süre sonra diyet listesine o ürünler eklenebilmektedir.

Antalya gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi uygulayan ekibimiz kişiye özel değerlendirme yapar ve testleri yaparak en doğru program hazırlandıktan sonra danışanla beraber yol alınır.

Gıda İntolerans Testi Ve Beslenme Tedavisi Nasıl Düzenlenir?

Gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi uygulanmadan önce görülen belirtiler genelde şöyledir:

• Migren
  • Burun akıntısı
  • Halsizlik
  • İshal
  • Aşırı gaz
  • Şişkinlik
  • Karın ağrısı

Vücudun besini sindiremediği ve savaş açtığı durumlar ne kadar şiddetli ise yukarıda saydığımız belirtiler de bir o kadar şiddetli olabilir. Sorunun sebebi geleneksel yöntemlerle de açığa çıkmadığı için tedavi edilemez ve hastalar bu şikâyetlerle ne yazık ki uzun süreler yaşamak durumunda kalabilir. Yaşam kalitesini oldukça düşüren bu durum için Antalya gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi çok önemlidir.

Profesyonel bir yaklaşımla uzman ekibimiz, hastanın besin alışkanlıklarını değiştirerek bağırsak sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışmasına yardımcı oluyor. Böylece flora düzene giriyor. Zaten beslenme programından çıkarılan besinlerin yerine alternatifler eklendiği için beslenme listesinde çeşitlilik de devam ediyor.

Hastanın yaşamında stres varsa bu da bağırsak florasının dengesini bozar. Ayrıca kullanılan ilaçlar ile aşırı derecede beyaz un ve şeker tüketimi de besin duyarlılığını yani gıda intoleransını tetiklemektedir. O sebeple tedavi uygulanırken beslenme kurallarına uyulmalıdır. Çünkü bu tedavi programı bir zayıflama programı değildir. Daha açık ifade edersek bu, bir zayıflama uygulaması değildir. Yapılan şey, test sonucuna göre sindirimin duyarlı olduğu besinler tüketilmez ve bu yolla vücut bu besinlere karşı duyarsız hale getirilir.

Gıda İntolerans Testi Ve Beslenme Tedavisi İle Alerji Testi Ve Tedavisi Aynı Mı?

Gıda intolerans testi ve beslenme tedavisi ile gıda alerji testi birbirinden farklıdır. Alerji testlerinde IgE dediğimiz bir maddeye bakılır. Gıda intoleransında ise IgG araştırılır. Ayrıca tedavi yöntemleri de farklıdır. Kişinin hangi gıdaya veya gıdalara alerjisi varsa o beslenme programından çıkarılır. Daha sonra tekrar beslenmeye dâhil edilmez.