Şelasyon Tedavisi

Şelasyon Tedavisi Nedir?

Şelasyon, vücutta birtakım sebepler doğrultusunda birikmiş olan zehirli mineral ve metallerin atılmasına yönelik uygulanmakta olan bir tedavi yöntemidir. Şelasyon tedavisi ile vücuttan demir, cıva ve kurşun gibi birçok ağır madde atılabilmektedir. Vücuttaki ağır metaller mevcut dokuların kendini yenilemesine engel olmaktadır. Antalya şelasyon tedavisi uygulandığında ağır metallerin vücuttan dışarı atılmaları sağlanmaktadır.

Çevresel koşulların zorlayıcı etkilerinin artışı sebebi ile çeşitli şekillerde vücudumuza ağır metaller girebilmektedir. Antalya şelasyon tedavisi bu konuda tercih edilebilen önemli uygulamalardan biri olmaktadır. Uygulanan şelasyon tedavisinde vücudu güçlendirmek amacı ile B ve C vitaminleri, magnezyum ve çinko damar yolu yöntemi ile vücuda verilmektedir.

Şelasyon tedavisi; halsizlik, eklem ağrıları, zayıf bağışıklık sistemi, kansızlık, kemik erimesi, böbrek yetmezliği, kalp rahatsızlıkları gibi birçok rahatsızlığın tedavisi için önerilmektedir.

Tedavi; kişide görülen lenfatik bozuklukları onarma noktasında oldukça etkili olmaktadır. Tedavi sonrası vücudun kendi kendini tedavi etme becerisi sağlanmaktadır. Ağır metaller şelasyon tedavisi yardımıyla vücuttan kısa bir süre içinde uzaklaştırılmaktadır.

Kişideki mevcut halsizlik durumu gerileme göstererek, vücudunda bulunan ağır metallerin atılmasıyla da psikolojik olarak kişide bir rahatlama görülmektedir.

Şelasyon tedavisi, kişiden kişiye değişmekte olan ve bütün aşamaları ile kişiye özel planlanan bir tedavi yöntemi olmaktadır. Gerekli incelemeler sonrasında hastanın ihtiyacı olan serum hazırlanarak seans sayısı belirlenmektedir.

Şelasyon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Antalya şelasyon tedavisi, özel bir serum yardımı ile gerçekleştirilmektedir. Uygulama ile vücutta bulunan ağır metallerin dolaşım sistemine katılarak vücuttan atılması sağlanmaktadır. Hastaya C ve B vitamini, potasyum, magnezyum gibi birçok vitaminin bir arada olduğu bir serum hazırlanarak damar yolu belirlenerek enjekte edilmektedir. Tedavi yaklaşık 2-3 saat sürmektedir. Uygulama sonrasında ilk olarak dolaşımda bulunan ağır metaller vücuttan atılmış olunur. Uygulama sırasında ağır metallerin tekrar vücuda girmelerinin önüne geçilmesi sağlanmaktadır. Şelasyon tedavisi bir seans ile sınırlandırılabilen bir tedavi yöntemi değildir. Hasta için planlanan periyodik aralıklar ile uygulanması gereken bir tedavi süreci oluşturulur. Tedavi sürecinden sonra her seans için hastaya bilgi verilerek takibi yapılmaktadır.

Vücudumuzu Zehirleyen Ağır Metaller Hangileridir?

• Çevresel faktörler, beslenme düzeni, zararlı maddelerin vücuda alınması, bağırsak florasının bozulması, kozmetik ürünlerin içeriği, psikolojik faktörler gibi sebepler ile vücudumuz ve böylelikle de bağışıklık sistemiz ağır ve zararlı metallere maruz kalabilmektedir. Bu maddeleri birkaç başlık altında toplayabiliriz:
  • Fluorid: Diş bakımı ürünleri, diş macunları, gargaralar ve flüor miktarı yüksek olan sular vücuda son derece zararı olan bu maddenin kaynağı olmaktadır. Özellikle diş eti rahatsızlıkları ve diş lekeleri konusunda önemli rol oynamaktadır. Yeterince kalsiyum alınması zararlı etkiyi hafifletmektedir.
  • Arsenik: Alkol içeriği olan ürünlerde, bazı şarap ve biralarda ve aynı zamanda boyaların içeriğinde bulunmaktadır. Karaciğer ve böbreklere zararlı etkileri olan bu madde için A, C ve E vitaminleri kullanılabilir.
  • Cıva: Bazı sentetik boyalar, konserveler yolu ile vücuda giren cıva; böbrek, karaciğer ve özellikle beyin sistemini önemli ölçüde bozan zararlı bir madde olmaktadır. C vitamini, selenyum, kalsiyum ve çinko gibi maddeler etkisini azaltabilir.
  • Kadmiyum: Konserve, deterjanlar, polyester içerikli ürünler ve tarım-ziraat alanında kullanılan gübreler yolu ile vücuda girmekte olan kadmiyum; böbreklere, sinir sistemine ve solunum sistemine zarar vermektedir. A, C ve E vitaminleri ve selenyum zararlı durumların azaltılmasında etkilidir.
  • Alüminyum: Diş macunları, sigara filtreleri, peynir çeşitleri, deodorantlar vücuda zararlı olacak oranda alüminyum içermektedirler. Hafıza bozuklukları ve aynı zamanda Alzheimer hastalığının artışında görülme olasılığı vardır. Kalsiyum, magnezyum ve çinko vitaminleri bu zararların etkilerini azaltabilmektedir.
  • Bakır: Bakır içeriğine sahip olan kullanım eşyalarından vücuda giren bu metalin zararları; yumurta, soğan, sarımsak gibi yiyecekler ile azaltılmaktadır.

Ağır Metallerin Sebep Olduğu Hastalıklar

Birçok kronik hastalığın sebebi ve başlangıcı çeşitli ağır metal kirliliğine maruz kalmaya dayanmaktadır. Ağır metal kaynaklı hastalıklar arasında en çok görülenler genellikle nörolojik bozuklukların öne çıktığı depresyon, Alzheimer, Parkinson, MS gibi hastalıklardır. Aynı zamanda böbrek hastalıkları ve ağır metal içeren maddelere maruz kalınması durumlarında böbrek yetmezliği, alerji, egzama, astım gibi hastalıklar ile birlikte otoimmün hastalıklar da görülebilmektedir.

Şelasyon Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanmaktadır?

Antalya şelasyon tedavisi ile halsizlik, eklem ağrıları, vücut direncindeki azalma, kansızlık, böbrek ve kalp rahatsızlıkları, konsantrasyon artırımı, hafızada güçlenme, ilerleyen diyabetik bacak ağrıları ve yaralarında düzelmeler görülmektedir. Bu rahatsızlıkların tedavisinde şelasyon uygulaması önemli ve tamamlayıcı bir tedavi yöntemi olmakla birlikte aynı zamanda bu uygulamanın kişiler üzerindeki olumlu etkileri de gözlemlenmektedir.

Şelasyon Tedavisi ile İyileşme Süreci

Son yıllarda tamamlayıcı tıp alanında önemli bir yer edinen şelasyon tedavisi; insan bedeninin ağır metallerden arındırılması noktasında etkili bir yere sahiptir. Şelasyon tedavisi ile amaçlanan durumlar:

• Vücudun ağır metallerden arındırılması,
  • Lenfatik sistemin düzenlenmesi,
  • Regülasyonun sağlanması,
  • Bağırsak florasındaki olumsuz durumun giderilmesi,
  • Bedendeki psikolojik ağırlıkların ortadan kaldırılması,
  • İlerleyen kronik rahatsızlıklarının azaltılması gibi amaçlar ile şelasyon tedavisine başvurulmaktadır.

Kandaki Ağır Metal Tespiti Nasıl Sağlanır?

Kanda bulunan ağır metaller, bu alanda özel olarak belirlenen kan testi ile anlaşılmaktadır. Bu testler; kandaki bulunan zararlı metallerin tespiti ve seviyelerinin hangi oranlarda olduğunun ölçülmesi amacı ile gerçekleştirilen bir laboratuvar testi olmaktadır. Ağır metal kan testleri ile miktarı ölçülebilen metaller; kurşun, arsenik, cıva ve kadmiyumdur. Bu metallere göre daha az yaygınlık oranları görülen diğer zararlı metaller ise bakır, çinko ve alüminyumdur.