Akupunktur ile Ağrı Tedavisi

Akupunktur ile Vücudunuzun Enerji Akışını Düzenleyin!

Akupunktur, bilinen en eski ve günümüze dek gelmeyi başaran en geleneksel tedavi yöntemlerinden biridir. Yüzyıllar önce Çin’de uygulanarak başlanan ve vücudun belirli noktalarına iğne batırılarak yapılan bir tedavi olan akupunktur tedavisinde amaç; vücudun kendi kendini iyileştirme noktalarını bularak mevcut hastalıkların tedavisi ile iyileşmesini sağlamaktır. Akupunktur yalnızca Çin ya da Uzak Doğu ülkelerinde değil aynı zamanda Almanya, Avusturya, Fransa gibi birçok Avrupa ülkesinde de uygulanan bir tedavidir. Çok sayıda hastalığı iyileştirme konusunda etkinliği ortaya koyulmuş, özellikle kas ve iskelet sistemi hastalıklarında öncü bir tedavi yöntemi olarak yerini almıştır.

Son yıllarda yapılan çalışmalar eşliğinde akupunkturun; bilhassa sırt ve eklem rahatsızlıklarında, baş ağrısı ya da migren gibi yaşam kalitesini oldukça olumsuz etkileyen rahatsızlıklarda oldukça etkili olduğu gözlemlenmektedir.

Akupunktur Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Akupunktur tedavisinde, kişiye özel planlanan tedavi sürecinde kişilerin sahip oldukları hastalıklara bağlı bir şekilde seçilen noktalara iğneler batırılır. Tedavi sırasında steril ve tek kullanımlık oldukça ince iğneler kullanılmaktadır. Tedavilerin uygulama esnasında herhangi bir acı ya da ağrı hissi yaşanılmaz. Yalnızca iğnelerin belirlenen noktalara ilk girişinde çok hafif oranda bir ağrı hissedilir. İğneler yaklaşık olarak vücutta batırılan noktalarda 20-30 dakika arasında kalır. Eğer gerekli görülür ise hastalığın iyileşmesini daha etkili hale getirmek için iğneler ilave olarak ısıtılabilir ya da bulundukları alanda yukarı ya da aşağı yöne hareket ettirilebilir.

Akupunktur Tedavisinin Etkili Olduğu Hastalıklar

Akupunktur tedavi yöntemi ile artık birçok hastalık tedavi edilebilmektedir. Akupunkturun özellikle aşağıdaki hastalıkların tedavisi için çokça kullanıldığını söyleyebiliriz:

• Migren
  • Sırt ve kas ağrıları
  • Sindirim sistemi rahatsızlıkları
  • Alerji
  • Kadın hastalıkları
  • Zayıflama
  • Psikiyatrik rahatsızlıklar
  • Romatizma kaynaklı hastalıklar
  • Astım, bronşit gibi solunum yolu hastalıkları

Akupunktur ile Zayıflamak Çok Kolay!

Günümüzde kilo verme birçok kişi için uzun ve sıkıntılı bir yol olarak görülmektedir. Sağlıklı kilo kaybı için akupunkturun diyet programları eşliğinde etkili olduğunu söyleyebiliriz. Akupunktur, vücudun enerji akışını dengeleyerek zayıflamaya yardımcı olmakta ve bu süreci kişilerin daha sağlıklı ve daha rahat geçirmelerini sağlamaktadır.

Akupunktur, metabolizmayı hızlandırarak ve iştahı azaltarak kilo verme sürecinde kişilerin daha stressiz bir şekilde sağlıklı yollar ile kilo vermesini sağlamaktadır. Elbette uzman doktorlar tarafından belirlenen diyet ve beraberinde egzersizler eşliğinde akupunktur tedavisi ile kilo vermek çok daha kolay yürütülen bir süreç olmaktadır. Bu açıdan akupunktur yardımcı bir tedavi yöntemi olarak diyet ve spor ile birlikte kullanılır.

Kilo verme konusunda vücuttaki en önemli akupunktur noktaları kulakta bulunmaktadır. Kulakta bulunan noktalar, vücuttaki tüm organları uyaran bir etkiye sahiptir. Bu açıdan bakıldığında kulaktaki akupunktur noktaları rahatsızlıkların ya da hastalıkların iyileşmesi ve kilo verme konusunda oldukça etkilidir. Akupunktur aynı zamanda sindirimi sistemini de düzenleyici etkiye sahip olduğu için kişiler, kendilerine uygun belirlenen programlar ile 2-3 ay gibi ortalama bir sürede sağlıklı bir şekilde kilo verebilmektedir.